torstai 16. syyskuuta 2010

Avautuminen

Mulla on ihan hirveitä tuskia. Siis sanoinkuvaamattomia kipuja ja oireita. Mun tekisi kokoajan mieli mennä ulos, kantaa hyppyeste ja noutokapulat ulos, treenata avoimen ja voittajan liikkeitä, todeta ne kisakuntoisiksi ja ilmoittaa Mercu kokeeseen. MUTTA ei, se lähtee ens kuussa mammikselle, ja on kunnossa alkuvuodesta. Tiedän että mulla on yks pikku poikakin vailla kunnon tokotreenausta ja aina valmiina, mutta tää tuska koskee nimenomaan Mercun kanssa treenausta. Se oppii uudet jutut niin nopeasti ja käyttää päätään.. Nämä tunteet pitää vain tukahduttaa ja aloittaa sen kökkö alokasluokan liikkeiden opettelu Rinosauruksen kanssa. Ei Rinossa mitään, se on itse timantti, mutta oon harjoitellut alokasluokan liikkeitä yhteensä yheksän vuotta taukoamatta. Eka Pimun kanssa ja sitten Mepsun, nyt Rillin... kun mä ton kakaralle saan ykköstuloksen niin ei hetkeen...

Tänään Rinosaurus suorastaan VALITTI kun ei ollut mitään äksöniä. Niimpä telkesin Pimun ja Mercun telkien taakse ja aloitin Sauruksen kanssa noudon harjoittelun. Puisella sekä metskulla. Mun tyyli opettaa nouto on varmaan maailman väärin ja idioottimaisin, mutta mä uskon syvästi siihen, koska mun molemmat omat koirat on oppineet tällä taktiikalla noudon NOPEESTI. Eli yksinkertaisesti otan vain pari pitoharjoitusta ja sen jälkeen jo vähän heittelen kapulaa, ja kyllä ne sen tajuaa käydä noukkimassa ja tuoda mulle. Metsku meni yhtä nopeast jakeluun kun puinenkin kapula. Rinolla on nyt ihan kivasti jo liikkeet hallussa (toki minimaalisilla matkoilla,runsaalla palkalla ja helpotetusti), kunhan Mercu lähtee mammikselle, Rino pääsee entistä enemmän tokoilemaan ja erityisesti liitämään hallille.

Treeneissä otin Rinon kanssa seuraamista vapaana, hienosti meni siihen saaka kunnes palkkasin koiran, Minna ja Liz kulki ohi ja Minna sanoi mulle jotain, sitten Rinosaurus pinkaisi ahdistelemaan heitä. Hitto miten ärsyttävää, varsinkin kun Liz ei näyttänyt olevan mitenkään riemuissaan parrakkaasta kaverista. Ei Rino mitään mene ärisemään tai mitään, mutta tiedän että se on ihan perseestä nimim. Mercun omistaja.. :-(

1 kommentti:

  1. Hei Karita! Älä reenaa enää alemman luokan liikkeitä vaan rupea reenaa Rinon kanssa esim. tunnistusnoutoa, ruutua ja ohjattua! Mä voin antaa sulle hyvät vinkit niihin ja hurahdat täysin tokoon... jos sitä ei siis vielä ole tapahtunut ;0)
    Maanantaina muuten mun pitää ilmoittautua Kirkkonummen TOKO kisoihin, jos sinne mielin. Ne pidetään 24.10 sunnuntaina. Pääsetkö mulle tuolloin kuskiksi? Kisa ei ole iso. Vain 30 koirakon koe. Ilmoittele mulle mahd. pikaseen miltä sun kalenteri näyttää tuolloin.

    VastaaPoista